pátek 16. září 2016

Emily Strange - Temno

Ahojda!
Hlásím se s další knížkou. Určitě jste z názvu pochopili, že se jedná o knihu z edice Emily Strange. Je to sice třetí díl, ale když jsem si pro něj tehdy šla do knihovny, neměly ho. Půjčila jsem si ten čtvrtý a tenhle jsem dočetla teprve dnes.  Bylo to děsně fajn. Další podivné dobrodružství. Úplně nejlepší kniha z celé edice. Když kliknete na celý článek, dovíte se, o čem tato kniha je.



Emily se učí doma. V předmětu historie rodiny Strangeových dostane za úkol zjistit si něco o svých pratetách. Emily ví o tetě Lily Étrangeové a na svém časovém stroji zadá rok, kdy bylo Lily 13 let. Najednou se objeví v roce 1790 u své pratety doma. Potká Lily a namluví ji, že je její ztracená sestřenka Emily, což zas není úplná lež.  Lily má sestru Opal, která je zamilovaná do jasnovidce Caleba, který pracuje u zlého strýčka Borise, co vydírá Lily. Nejprve si Emily myslí, že Caleb je zrádce, ale pak zjistí, že ji pomáhá.
Emily taky bojuje proti tomu, aby Lily zemřela na Bílou horečku, která poslední dobou v Příbřeží řádí. Spolu vymyslí, že budou předstírat smrt, aby zmátly Borise. Ten chce Lily ukrást tekutý černý kámen, aby ho prodával jako Všelék. Borise se jim podaří zmást, ale Emily potřebuje domů, jenže nemá jak. Do časostroje potřebuje černý kámen, který vyschl. Ale Lily napadne, že se můžou podkopat a prorazit hlínou otvor, kudy by mohl černý kámen vytrysknout. Ještě že byla Lily Étrangeová tak geniální, že vymyslela dobrý plán. Ono to fungovalo! Emily pak byla na svatbě Opal a Caleba a potom odcestovala časem domů.
Řekla Jakeymu, že je její bratranec ( já si říkala, proč byl ve čtvrtém dílu Jakey její bratranec, a ve druhém jen kamarád :-D ) a uvítala se s mamkou. Z projektu dostala jedničku a 12/13 bodů.  
A tak to vlastně skončilo. Hodnotím: 1*



/by: Kitty Black Rose/


3 komentáře:

  1. Podle tvého popisu rozhodně kniha vypadá poutavě a zajímavě, i když jak už jsem psala u jednoho dílu, můj styl čtení to není. Ale pro trošku mladší čtenáře je to určitě bezva. Já jsem pdoobného žánru (no, možná.. :D) četla kdysi Upíří ségry, které jsou také bezva! Jen bych příště nepsala konec, ale jen takovou upoutávku, jako to děláme ve škole v referátech, neprozrazovat konec. ;-P :D

    A kolik má vlastně tato série dílů?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Série má čtyři díly. A Moje ségra je upír jsem taky četla, nedávno vyšel v Češtině pátý díl, a pořád mě to baví.

      Vymazat
    2. Nn, měla jsem na mysli Upíří ségry, od Franzisky Gehm. http://nd06.jxs.cz/713/332/d76d995f67_98761348_o2.jpg

      Vymazat